Selasa, 24 Januari 2012

PESONA DIRI


Tinta aku bermula disini..menjejakkn kaki di lembaran sepi ini
melakar corak hidup yang tidak bisa siapapun tafsirkan..
aku terus melakar..meskipun pesonanya tidak menyerlah
namun aku terasa bunga kebanggaan itu mekar berkembang
mana bisa tinta ini dihapuskan,walaupun mereka menamatkan riwayatku
andai itu tardir yang terpatri,bisa tinta berkembang dengan lajunya
tinta aku..coretan aku..itulah pesonaku.
tidak bisa diubah,digubah ataupun ditafsir oleh insan
namun masih ada si manusia itu..
bertekad untuk mengubahnya..tapi itu tinta aku
tinta itu berdiri teguh seperti aku..terus melakar dan melakar
pesona tinta itu tetap tidak menyerlah..
namun coretan yang terhasil..menusia turut mencemburuinya
mana bisa tinta itu lemah..andai aku si pencoretnya berdiri megah
mana bisa lembaran itu menyerah..andai pena itu gagah melangkah
terusan godaan menimpa..namun tinta itu terus melakar..sehingga akhir hayatnya
begitu pesona semangat tinta itu..coretannya terlakar megah
biarpun kemegahan itu tidak terserlah..namun
ia hasil dari semangat yang tak pernah lelah..
itulah diri ini.. biarpun aku sentiasa tidak menjadi yang utama..
namun kaki ini tetap melangkah megah..
menyusun atur puzzel hidupku..
takala tiupan bayu menyedarkan aku..tinta itu turut mencoret..
lembaran bersama pena menjadi teman setia untuk seketika
terus mencoakkan hayat ini..
untuk kesekian kalinya..


p/s: ini diri aku yang sebenarnya.. darah penulis masih mengalir
untuk yang memahami selok belok sastera..anda mungkin memahaminya.
thats all..
luv u all guys..!!
see u next time..;)


PESANAN TOK SEPANJANG MASA


DON'T YOU DARE TO TROUBLE THE TROUBLE IF YOU DON'T WANT THE TROUBLE TO TROUBLE YOU !!!